Mejeriet och Dåva

Idag har vi varit på studiebesök på mejeriet och Dåva värmekraftverk (eller vad det nu hette xD)
Hahah det var faktist skoj :D

Hahah så jävla ful bild på mig, men ahja. Mejeriet! Vi fick ta på oss rockar och ett headset.


Rundvandring!


Suddig bild, men vi fick gå runt och kolla på ostarna som låg i vattnet och produkttillverkningen, alltså typ mjölkpaketen och så.


Stina. Vi var jätte snygga *HOST*


Efter det åkte vi till nån parkering och åt sallad. När alla var klara satt vi och väntade på lärarna (A)


Tråk i bussen, tur Sagali finns :]




Vars pekar hon....? ;O :]


Sedan kom vi till Dåva grejen. Vi fick jättesnygga orangahjälmar och ett headset. Bilden är tagen på platsen där det var massa fåglar som flög runt (och när jag säger massa så menar jag verkligen MASSA), tjejen på bilden (hon som visade oss runt) sa att det fanns råttor också :O, men vi såg ingen. 

 
Visst var vi snygga? Fail bild på mig


Ganska söta hjälmar, right? :]


Felicia, Edith och Therese ;)


Sen fick vi åka hiss upp till typ högsta våningen (12:e våningen) Det var ascoolt att va där uppe! Men det var ganska läskigt samtidigt. Stora delar av "golvet" var i-håligt och man kunde se ända ner!


Det kanske inte ser så högt ut, men det var ashögt! :O Åsså vare massa gånger överallt.


Man ville knappt gå nära fönstren (a)


Här ser man lite bättre hur högt det var. Två av våra lärare hade höjdskräck och gick å höll i varandra när vi gick på det i-håliga "golvet" XD Jag gillar inte höga höjder, men jag kan inte precis påstå att jag har höjdskräck ;p


Haha Jappe :) Lägg märke till hans "medalj" som hänger på hans tröja (blå)! vi fick den på mejeriet xD


Jesper hahah


Felicia ;D


Felicia verkade tycka allt var toppen ;)


Tydligen ska detta föreställa en diskhandduk (a) Vi fick den från Norrmejeriet.

//Sara

Postat av: dsladaäs

shiet va intressant-.-

2010-05-02 @ 15:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
http://icons.mysitemyway.com/wp-content/gallery/flat-gray-floral-icons-social-media-logos/099026-flat-gray-floral-icon-social-media-logos-rss-circle.png